Purchasing manager Magazyn nowoczesnego Purchasing Managera Purchasing.pl
Zwiększ widoczność swojej firmy i zdobywaj nowych klientówPurchasing.pl Magazyn Purchasing Managera:
|
Kim jest Purchasing Manager
Zakres obowiązków purchasing managera
Purchasing manager to specjalista ds. zakupów. Jego miejscem pracy mogą być m.in. firmy handlowe, hurtownie, przedsiębiorstwa produkcyjne i platformy handlowe.
Główne obowiązki na stanowisku purchasing managera to:
Purchasing manager – wymagania
Wymagania stawiane wobec osób na stanowisku purchasing managera zawierają m.in:
Zarobki purchasing managera
Przeciętne miesięczne wynagrodzenie osób pracujących na stanowisku purchasing managera w zależności od zakresu obowiązków wynosi od 8000 zł do 20000 zł brutto.
Nazwy stanowisk:
Purchasing manager to specjalista ds. zakupów. Jego miejscem pracy mogą być m.in. firmy handlowe, hurtownie, przedsiębiorstwa produkcyjne i platformy handlowe.
Główne obowiązki na stanowisku purchasing managera to:
- Zarządzanie, motywowanie oraz administrowanie podległym zespołem
- Koordynacja działań związanych z opracowywaniem i wprowadzaniem strategii zakupowej
- Koordynacja zaopatrzenia produkcji w materiały BOM-owe
- Optymalizacja poziomu zapasów
- Przygotowywanie raportów i analiz
- Aktywny udział w realizacji projektów strategicznych
- Stałe usprawnianie podejmowanych działań
- Opracowywanie strategii zakupowej przedsiębiorstwa
- Koordynacja procesu zakupów w obszarze produktów dostępnych na rynku polskim i rynkach zagranicznych
- Ścisła współpraca z kierownikami działów wewnętrznych w celu identyfikacji potrzeb zakupowych
- Wprowadzania nowych produktów na rynek
- Stała współpraca z działami badań i rozwoju
- Optymalny wybór dostawców, zarządzanie bazą dostawców i relacjami z nimi
- Negocjowanie warunków współpracy z poszczególnymi dostawcami produktów
- Stałe analizowanie i monitoring krajowego i międzynarodowego rynku dostaw
- Poszukiwanie alternatywnych źródeł zaopatrzenia w produkty
- Przygotowywanie kontraktów dotyczących zakupu produktów
- Bieżąca analiza wyników sprzedaży wprowadzonych produktów
- Przestrzeganie odpowiednich procedur Systemu Zarządzania Jakością
- Zarządzanie kategorią zakupów
- Aktualizacja strategii
- Prowadzenie postępowań przetargowych
- Przygotowywanie rekomendacji
- Negocjacje warunków handlowych i umów
- Koordynacja prac zespołu realizującego zakupy
Purchasing manager – wymagania
Wymagania stawiane wobec osób na stanowisku purchasing managera zawierają m.in:
- Wykształcenie wyższe kierunkowe
- Bardzo dobra znajomość języka angielskiego
- Minimum trzyletnie doświadczenie w firmie produkcyjnej w dziale Zakupów i Planowania
- Bardzo dobra znajomość pakietu Microsoft Office oraz systemu operacyjnego typu ERP
- Odporność na stres i chęć do pracy nad problemem, aż do jego rozwiązania
- Mile widziane doświadczenie w zarządzaniu zespołem
- Doświadczenie w wykonywaniu podobnych zadań lub pozwalających na szybkie wdrożenie na oferowanym stanowisku
- Wysoko rozwinięte umiejętności interpersonalne
- Wysoki poziom zaangażowania i umiejętność wykazywania inicjatywy również w obszarach wykraczających poza zakres obowiązków
- Umiejętności zarzadzania projektami i koordynacji prac podległego zespołu
Zarobki purchasing managera
Przeciętne miesięczne wynagrodzenie osób pracujących na stanowisku purchasing managera w zależności od zakresu obowiązków wynosi od 8000 zł do 20000 zł brutto.
Nazwy stanowisk:
- Purchasing manager
- Procurement Manager
- Sourcing Manager
- Buyer
- Global Buyer
- Global Commodity Buyer
- Global Strategic Buyer
- Manager Zakupów
- Strategic Purchasing Manager
- Procurement Project Manager
- Kierownik ds. Zakupów
- Kierownik działu zakupów
- Lider Zakupów
- Koordynator ds. Zakupów
- Strategic Sourcing Lead (Procurement)
- Global Supply Planning Category Manager
- Global Procurement Manager
- Planning Manager
- Supply Chain Manager
- Strategic Procurement Manager
- Global Procurement Specialist
- President Procurement
- Global Category Manager
Purchasing management co to jest
Zarządzanie zakupami (Purchasing management) to zarządzanie procesem zakupowym i związanymi z nim aspektami. Dział zarządzania zakupami może być utworzony i obsługiwany przez jednego lub więcej pracowników w celu zapewnienia, że wszystkie usługi, towary, dostawy i zapasy potrzebne do działania organizacji są zamawiane i przechowywane na prawidłowym stanie, a także kontroluje poziomy zapasów i związane z nimi koszty z zakupem przedmiotów.
Zarządzanie zakupami obejmuje m.in. następujące kompetencje:
Zarządzanie zakupami (PM) może wpływać na koszt produktu. PM zapewnia, że wszystkie towary, zapasy i zapasy potrzebne do prowadzenia działalności są zamawiane i przechowywane na stanie. PM kontroluje również koszty zamawianych towarów, kontroluje poziomy zapasów, buduje silne relacje z dostawcami.
Cele:
1. utrzymywanie kosztów na niskim poziomie
2. utrzymywanie i aktualizowanie wszystkich transakcji
3. unikanie sytuacji braku zapasów
4. wysyłanie do klienta
Zarządzanie zakupami obejmuje m.in. następujące kompetencje:
- Zarządzanie dostawcami
- Zarządzanie kosztami i redukcją kosztów
- Oceną ryzyka
- Zarządzanie zamówieniami zakupów
Zarządzanie zakupami (PM) może wpływać na koszt produktu. PM zapewnia, że wszystkie towary, zapasy i zapasy potrzebne do prowadzenia działalności są zamawiane i przechowywane na stanie. PM kontroluje również koszty zamawianych towarów, kontroluje poziomy zapasów, buduje silne relacje z dostawcami.
Cele:
1. utrzymywanie kosztów na niskim poziomie
2. utrzymywanie i aktualizowanie wszystkich transakcji
3. unikanie sytuacji braku zapasów
4. wysyłanie do klienta